"When you want something in life, you just gotta reach out and grab it"

Les élèves de 1°L LELE ont étudié le film Into the Wild de Sean Penn et réfléchi sur des citations du film qu’ils trouvaient pertinentes ou touchantes.

Cette citation est celle qu’Hanifé Ugzmajli a choisie, parce qu’elle correspond à sa personnalité, à son vécu, à sa sensibilité.

My favorite quote from Into The Wild is «when you want something in life, you just gotta reach out and grab it».

It's true, when you want something in life, you can have it ; you just have to fight for it, or even wait for a long time. You have to work for it, try your best, be patient. You need to find a way to do it. I wanted to attend school like I do now, but I didn't speak enough French so it was impossible. Despite that, I was ready to take on the challenge. I said to myself: «Hanna, it's time to work ». I put in all my efforts even if I could be disappointed. I thought that way in order to do something different from what my mom and sisters had done. I had to put in a lot of time and efforts. Maybe it was difficult at times, but I did something none of my friends had done, I achieved my goal, and I am very happy about it.

Hanifé Ugzmajli